Saturday, January 9, 2010

Sabtu 9 Jan 2010

Hari ni masih demam lagi. Cadangan awal nak ke pejabat terbaksa dibatalkan walaupun masih banyak kerja yang belum disiapkan. Hanya Ahad ini sahaja saya sedikit free. Isnin ada kes sambung bicara jenayah di Pasir Mas tapi belum baca authority case lagi. NOD kepada potential Defendant kes company law/trade mark juga perlu dihantar. Last week pergi jumpa pegawai SSM untuk bincang kes tersebut. Ternyata agakan saya tepat. Mereka tidak mengaku bertanggung-jawab dalam isu ni, lalu saya terpaksa memikirkan satu alternatif lain dan tindakan saman adalah alternatif terakhir. Sebenarnya berbeza dengan tanggapan umum, tindakan saman adalah satu tindakan akhir pada seorang peguam kerana ia melibatkan satu proses yang amat panjang. Semasa mula-mula practise dulu, saya ingatkan tindakan saman adalah satu tindakan pertama yang patut diambil namun ternyata ia salah. Biasalah, masih hijau lagi.

Selasa pula saya sasarkan akan siapkan kira-kira 10 fail counsel work dengan seorang rakan peguam sebelum saya juga perlu prepare untuk Kelanyan Bar Committee meeting hari Khamis ni.

Oleh kerana tidak dapat masuk pejabat hari ni, maknanya, perlu disusun semula lah jadual kerja saya ....

No comments:

Post a Comment