Thursday, January 21, 2010

Dajjal-Illuminati-Freemason: Bhg 12

Jadi apa masalahnya di situ? Kelihatannnya tiada apa masalah di situ. Ia menggambarkan negara AS yang ditubuhkan pada tahun 1776 dari 13 koloni asal yang percaya kepada tuhan, satu negara bangsa yang cintakan kedamaian tetapi sanggup pertahankan kedaulatan negara mereka.

Benarkah begitu? Ya, ia benar. Tetapi ia lebih daripada sekadar yang dizahirkan.

Secara zahirnya, berdasarkan lambang dan panji-panji yang diletakkan di muka belakang nota kertas USD 1-00 tersebut kelihatannya seolah-olah AS ini merupakan satu negara yang bertunjangkan agama dan tentunya agama yang dimaksudkan adalah agama Kristian. Namun pemikiran kritikal kita tidak dapat menerima apa yang zahir semata-mata, lebih-lebih lagi apabila keterangan-keterangan (evidences) yang ada tidak menunjukkan sebarang kaitan lansung dengan agama Kristian.

Jika diperhatikan, tiada lansung simbol, slogan, lambang dan sebagainya pada muka belakang nota kertas tersebut yang dapat memberi 'resemblance' kepada agama Kristian. Apa yang ada hanyalah kata-kata 'In God We Trust'. Kita boleh sekurang-kurangya meyakini bahawa slogan ini membawa maksud keimanan di dalam agama kristian JIKA TIDAK ADA lambang-lambang agama lain.

Sudahlah tidak ada sebarang simbol yang dapat mengaitkan slogan 'In God We Trust' tersebut dengan agama Kristian, yang ada pula menunjukkan bukti yang bertentangan.

1)
Simbol The All Seing Eye - merupakan trade mark kepada Horus.

2)
Simbol Piramid - juga merujuk kepada wilayah di mana Horus dipuja sebagai tuhan.

3)
Lambang helang - bukankah Horus juga digambarkan sebagai manusia berkepala helang? Malah, perkataan 'Horu' itu sendiri bermaksud 'helang'. Tulisan hieroglif Mesir Purba turut menggunakan lambang helang bila meriwayatkan tentang Horus. (sila rujuk Bahagian 3 topik ini).

4)
Susunan 13 bintang tersebut, jika kita perhatikan secara teliti, membentuk apa yang dikenali sebagai 'The Star of David' - simbol yang digunakan oleh negara Israel, juga simbol Zionis. Simbol 'The Star of David' tersebut jika dilihat dengan lebih teliti sebenarnya terdiri daripada dua buah piramid yang bersilang secara bertentangan. Piramid lagi. Bukankah jelas gambarannya? Apa maksudnya? Jika berkesempatan akan diulas pada kemudian hari. Carian di internet boleh membantu mendapatkan maksudnya.

Maka, apakah slogan In God We Trust itu merujuk kepada agama Kristian? Ataukah ia sebenarnya merujuk kepada agama yang menyembah Horus/The AntiChrist/Dajjal sebagai tuhan?

Lebih-lebih lagi terdapat slogan God Has Favoured Our Undertaking (Tuhan Telah Merestui Sumpah Setia Kita). Tuhan mana yang ia maksudkan dan undertaking apa yang ia perkatakan? Apakah ini undertaking yang ia maksudkan:

NOVUS ORDO SECLORUM .

A New Order Has Begun .

Satu Order Baru Telah Bermula.


Tidak nampakkah kita akan kaitannya....?

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment