Monday, January 18, 2010

Dajjal-Illuminati-Freemason: Bhg 10

Pada bahagian atas piramid dan The All Seing Eye tertera perkataan di dalam Bahasa Latin, Annuit Coeptis yang bermaksud God Has Favoured Our Undertaking atau Tuhan Telah Merestui Sumpah Setia Kita, manakala di antara dua bulatan The Great Seal tersebut tertulis In God We Trust atau Kepada Tuhan Kami Percaya/Beriman.

Seterusnya pada bahagian bawah piramid ditulis Novus Ordo Seclorum yang membawa makna A New Order Has Begun atau Satu Order Baru Telah Bermula manakala sedikit di atasnya iaitu di tapak piramid direkodkan tahun kemerdekaan AS, 1776.

Pada bulatan di sebelah kanan belakang digambarkan seekor helang yang mencengkam seranting zaitun dan 13 batang anak panah, masing-masingnya pada kaki kanan dan kiri helang tersebut - membawa makna kedamaian dan peperangan manakala pada paruh helang tersebut terdapat sejalinan kain yang tertera perkataan E Pluribus Unum yang diertikan sebagai One Nation From Many People - Satu Bangsa Dari Pelbagai Kaum dan di atas kepala helang tersebut terdapat 13 Bintang yang menggambarkan 13 koloni asal yang membentuk negara AS.

Jadi apa masalahnya di situ? Kelihatannnya tiada apa masalah di situ. Ia menggambarkan negara AS yang ditubuhkan pada tahun 1776 dari 13 koloni asal yang percaya kepada tuhan, satu negara bangsa yang cintakan kedamaian tetapi sanggup pertahankan kedaulatan negara mereka.

Benarkah begitu? Ya, ia benar. Tetapi ia lebih daripada sekadar yang dizahirkan.

No comments:

Post a Comment